ana sayfa
türkü sözleri
türkü notaları
türkü hikayeleri
gönül verenler
bağlama-nota
ozanlarımız
halk müziği
konser-tv
kitaplık
yazılar
sözlük
arşiv
linklerimiz
görüşleriniz
site içinde ara

Güncellemelerden haberdar olmak için
e-mail listemize üye olunuz. 

İsim: 
E-mail: 
            

Ses Kayit Stüdyosu Ortaminda Baglama Kaydi Için Yaklasimlar-Kürsat Taydas
Ses kaydinin iyi olabilmesi için bir çok etken bulunmaktadir. Bunlar, kullanilan çalginin kalitesi, müzisyenin performansi, kullanilan mikrofonlar, mikrofonlarin yerlesimi, mekan akustigi, kayit yapan kisinin hakimiyeti ve müzikal deneyimi seklinde siralanabilir...  >>

Harput Müzigi'ne Bir Bakis-Semsettin Tasbilek
Çalgilar klasik, eserler nagmekar, melodleri sanatli , curcuna usûl yaygin, türküler çok zaman agir ve deruni, hayatin degisik konularina vurgu yapar, insaninin yasam anlayisina uyumludur...  >>

Cumhuriyet'in Ilk Yillarinda Müzik Egitiminin Yayginlastirilmasi-Ugur Alpagut
Atatürk, cumhuriyetin çagdaslasma idealleri dogrultusunda müzigin gücü ve rolü üzerinde önemle durmustur. Bilimsel, toplumsal, ekonomik vb. bütün alanlarda oldugu gibi müzikte de...  >>

Müzikte Yozlasmaya Küresellesmenin Etkisi-Sadik Yöndem
Müzigin bir sektör haline getirilmesi, müzik endüstrisi denilen kavramla fabrika havasinda üretim tüketim iliskisi, para akisinin acimasizca döngüsünü saglamaktadir...  >>

Türkülerin Anlam Dünyasi-Necdet Kurt
Bilindigi gibi edebi ve müzikal halk üretimlerinde, yüklenen anlam ön planda, sanatsal kaygilar geri plandadir. Sanatsal kurallari da, üretilmis bu eserler belirlemektedir. Buda bu tür halk üretimlerin...  >>

TRT THM Repertuarindaki Turna Sembollü Türkülerin Ezgisel Yapilari ve Durnalar Semahinin Incelenmesi-Irfan Kurt
Semah ve deyislerde Durna sembolünün çok kullanilmasi, durnanin manevi ve kutsal yanini da ortaya koymaktadir .Halk müzigimizin temel sazi baglamada kutsaldir. En bas kösede durur...  >>

Karacaoglan Siirlerinde Saz-Hakan Tatyüz
Karacaoglan’in siirlerinde fazla olmasa da saz veya baska çalgilarin adi geçmektedir. Saz bilindigi gibi ayni zamanda çalgilarin genel adidir. Fakat Karacaoglan’in siirlerine konu olan saz, baglama ailesine halkin vermis oldugu genel bir isimdir...  >>

Gaziantep’li Serif Akbag ve Kirsehir’li Muharrem Ertas’in Iskân Icrasi Baglaminda Barak ve Bozlak Havalari Üzerine Bir Degerlendirme-Savas Ekici
Bir uzun hava formu olarak bozlak; Orta Anadolu’da Kirsehir, Kirikkale, Yozgat, Ankara, Ayas, Beypazari, Ürgüp, Çorum, Kayseri, Nigde, Nevsehir dolaylari ile Çukurova da Yörük Türkmenlerinin yasadigi bölgelerde yogun olarak görülmektedir. Yalniz bu yörelere...  >>

Gaziantep’de Abdallik Gelenegi Ve Aslan Sazci-Savas Ekici
Yörede daha çok abdal veya asiret adi ile bilinen mahalli sanatçilar; bu ezgileri ve çalgilari çalmayi dedelerinden ve babalarindan ögrendiklerini, sülalelerindeki insanlarin hemen hemen hepsinin eskiden beri çalgi ile ugrastiklarini veya çaldiklarini...  >>

Halk Çalgimiz "Baglama" ve Yapim Ustalarimiz-Attila Obruk
Iste halk sazimiz olan baglamanin sesinin de bir lezzeti/rengi vardir.Birileri kalkip bu lezzeti bozacak bir baglama yaparsa, bu bizim folklorumuzdaki baglama olmaz, baska bir çalgi olur. Iste bu nedenledir ki baglamamizin kendine...  >>

Azerbaycan ve Türk Halk Dansi Ezgilerinde Makamsal Yapi-Gültekin Sener
Anadolu ve Azerbaycan dans ezgilerinde karsilastirma yolu ile elde edilebilecek bir çok yapisal unsur bulunmaktadir. Bunlardan en önemlisi ise dans ezgilerinde kullanilan makamlar ve bu makamlarin yapisal özellikleridir. Bu baglamda, Türk halk...  >>

Antepli Asik Hasan Hüseyin Üzerine Bir Arastirma-Savas Ekici
Asik Hasan Hüseyin’in 1938 li yillarda Odeon Plak da çikarmis oldugu ve 3618 sirali plâktaki icrasinda; türkü kitalarinin ikinci satirindaki “Ya Alim Ya Alim” sözlerinin yerine notaya “Leyli Leyli” seklinde yazilmistir. Bu türkünün sözleri söyledir; ...  >>

Türk Halk Müziginin Melodik Yapisinin Adlandirilmasi Konusunda Düsünceler (Ayak, Makam ve Dizi Kavramlari)-Savas Ekici
Türk Halk Müzigindeki ezgilerde, belli karakteristik sesleri bünyesinde bulunduran dizi gruplari vardir. Genellikle bu gruplara “ayak” adi verilmektedir. Uzun süre Türk Halk Müziginin belli kural ve kaliplara dayandirilmasinin sakincali oldugu...  >>

Ilk ve Orta Ögretim Müzik Kitaplarindaki Baglama ve Türk Müzigi Konulari Üzerine Bazi Tespitler-Savas Ekici
2005-2006 egitim ögretim yilina kadar olan dönemdeki ortaögretim müzik kitaplarindaki Türk müzigi konulari incelendiginde; yazilanlarin çogunun yanlis oldugu, konularin dogru kaynaklardan arastirmak yerine ayni tür kitaplardan   >>

Istanbul THM Korosu/toplulugu neden gecikti?… "Tarihini bilmek gerek"-Göktan Ay
Iste bu dönemde Kültür Bakanligi Istanbul’a ilk THM Korosu kurma karari aldi ve sefligine Neriman Altindag Tüfekçi hocamiz atandi. Bu haber yeni mezun bizleri çok sevindirdi… Çünkü, hala ücretli ögretmenlige...  >>

Kültür Endüstrisi ve Kentli Asik-Seda Uyanik
Anadolu Rock, halk siirlerinin bestelenmesi ya da bu türkülerin Rock müzigin temel unsurlari ile islenmesi sonucu ortaya çikmis bir türdür. Yurt disinda özellikle Ingiltere ve Amerika’da 1968 kusagi müzisyenlerince üretilen ve müzik piyasasinda önemli...  >>

Ozan Dede Korkut-Sait Küçük
Kerem Ile Asli, Arzu Ile Kamber, Ferhat Ile Sirin hikayelerinde bir çok siir mevcuttur. Bunlar ister Dede Korkut’da olsun ister Kerem Ile Asli gibi hikayelerde olsun hep karsilikli söylemlerdir. Bunlar Dede Korkut’da Soylama olarak geçerken...  >>

Türkü Icrasinda Yeni Bir Baglam: Video Klipler-Hilal Aydin
Basta TV-Radyo, onlari daha gerilerde izleyen sinema, medyanin en yüksek gücünü temsil etmektedir. Bu güçlü haberlesme araçlari, toplum kültürünün olusmasi ve biçimlenmesinde en büyük güce sahiptirler...  >>

Yemen Türküsü ve Elazig-Semsettin Tasbilek
TRT Türk Halk Müzigi derleme kayitlarina göre 1944 yilinda Muzaffer Sarisözen tarafindan Defçi Düriye Keskin’in kaynak kisiliginde Mus’a yazilmis görünen türkü (Bir kere defçi kadinlar hep hareketli ve neseli türküler yapmislardir...  >>

Türkiye’de Müzik Egitimcisi Yetistiren Kurumlarin Gelisim Sürecinde Bir Alman Müzik Egitimcisi: Eduard Zuckmayer (1890-1972)-Müjde Sarisözen DOGAN-Ugur ALPAGUT-Raif GÜLCAN
1938-1970 yillari arasinda Gazi Egitim Enstitüsü Müzik Bölümü Baskanligi görevini sürdüren Eduard Zuckmayer, müzik egitimi programina katkilari ile çagdas egitim anlayisi dogrultusunda müzik ögretmenleri yetistirilmesini saglamis...  >>

Sayfalar : 1 [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
 



anasayfa l notalar l sözler l bağlama l hikayeler l gönül verenler
halk müziği l ozanlar l yazılar l kitaplık l konser-tv l linklerimiz l görüşleriniz

Herhangi bir konuda yazışmak için: [email protected]